HOSTA?



TJOLLAHOPPSAN! imorse var jag ju hos vårdcentralen på grund av min långvariga hosta och sjuksköterskan var dö mysko! Hon satt och ritade massa ringar på ett papper samtidigt som hon pratade med mig, lixom hallå, är hon utbildad överhuvudtaget? I övrigt sa hon inte mycket mer än att det var vanligt att hosta ca fyra månader efter en infektion i halsen (!?) och att jag inte hade astma. tack då vet jag lixom. Jag hade dessutom svårt att lyssna på vad hon sa för hon bara svamla och gjorde massa grimaser. Humm. Kom jag till rätt ställe? en kvart senare gick jag därifrån, med kunskapen om att jag inte hade astma och att min hosta inte smittar. På köpet fick jag ett recept på hostmedicin, men bara en LITEN flaska, för hostmedicin behövde jag ju egentligen inte.

ETT ORD; mysko.

På fredag får jag helt enkelt säga till min chef, som har klagat konstant i en månad, att min hosta är naturlig och den smittar inte, SO GET USED TO IT!

Kommentarer
Postat av: freyda

hahah, all personal på vårdcentralen är helt inkompetend. man får vara glad om man träffar på någon som iaf kan några ord på svenska ;)

2010-08-11 @ 11:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0